2010. július 12., hétfő

ÜZENET

Hallgass rám Duna völgyei
Én őriztem neked
Évszázadok során át
A magyar szellemet
Mikor török, labanc széttépett, megtiport
Voltam menedék akkor

Most add vissza a kölcsönt
És óvjad meg nekem
Tisztán zengő szavam
És minden gyermekem
Ki tépett, rogyott, felégett mezőn, árkon át
Hozzád fut megmenteni a jövő zálogát

Hallod tetsvér, idézlek
Segíts a szenvendőn
Adj házat, álmot
S őrízedd amíg időn,
Míg tán emberöltőn, hozzám majd hazatérhet
Hallod Gyula úr lánya, Sarolt üzeni néked

És ama tizenhárom
Az aradi mezőről
Bethlen úr, s Mátyás szobra
Kolozsvár főteréről
És Gábor Áron, s a vándor Kőrösi Csoma
S a segesvári rögből, ki meg nem tért soha

A fák, a szél, a víz is
Mind, mind üzeni néked
Segítsd, őrizd népem,
S ne kérdezd, hogy meddig...
Én sem kérdeztelek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése